Aydın genelinde sabah saatlerinde başlayan ve yaklaşık 45 dakika süren sağanak yağış, Söke ve Kuşadası’nda sele dönüştü. Tamamlanmayan altyapı çalışmaları, yapılmayan yağmur suyu deşarj hatları ve ıslah edilmeyen dereler, birçok mahallede hayatı durma noktasına getirdi.
Söke’de sokaklar dere yatağına döndü
Söke’de kent merkezi dahil olmak üzere neredeyse tüm mahalleler sel sularıyla doldu. Yağmura dışarıda yakalanan çok sayıda vatandaş, araçlarında mahsur kaldı. Karayollarının sorumluluğundaki çevre yolları başta olmak üzere ana arterlerde ulaşım uzun süre aksadı.
Öte yandan, Pazar günü açılışı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından yapılması planlanan yeni hükümet binası da sel sularına teslim oldu. Binanın çevresinde oluşan su birikintileri dikkat çekti.
Davutlar ve Güzelçamlı’da korku dolu anlar
Kuşadası’na bağlı Davutlar ve Güzelçamlı mahalleleri, kısa sürede dere yataklarına döndü. DSİ ve Aydın Büyükşehir Belediyesi sorumluluğundaki derelerde gerekli ıslah çalışmalarının yapılmaması, taşkınların en önemli nedeni olarak gösterildi.
Güzelçamlı’da çok sayıda park halindeki araç, sel sularıyla gelen çamur nedeniyle kullanılamaz hale geldi. Mahalle sakinleri yaşanan anları “dehşet verici” olarak tanımladı.
Vatandaştan Büyükşehir ve ASKİ’ye tepki
Sel sonrası konuşan vatandaşlar, Aydın Büyükşehir Belediyesi ve ASKİ ekiplerini sahada göremediklerini belirterek duruma tepki gösterdi. Altyapı eksikliklerinin uzun süredir bilindiğini ifade eden yurttaşlar, gerekli önlemlerin alınmamasının felakete davetiye çıkardığını dile getirdi.




