Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Bornova’dan İzmir’de bir ilk: Atık Bank dönemi başladı

Bornova Belediyesi, Avrupa Atık Azaltım Haftası’nda İzmir’de bir ilke imza atarak Atık Bank Projesi’ni Çamdibi’nde hizmete açtı. Başkan Ömer Eşki, iklim krizine karşı geri dönüşümün zorunluluk haline geldiğini vurguladı.

Bornova Belediyesi, Avrupa Atık Azaltım Haftası’nda İzmir’de bir ilke imza

Bornova Belediyesi, Avrupa Atık Azaltım Haftası kapsamında geliştirdiği Atık Bank Projesi’ni Çamdibi Kapalı Pazaryeri önünde hizmete açtı. Belediyeler arasında İzmir’de bir ilk olan model, vatandaşların geri dönüştürülebilir atıklarını getirerek sabun, temizlik ürünleri ve belediyenin ürettiği organik gübre gibi hediyeler alabildiği yeni bir sistemi hayata geçirdi. İlk hediyeler Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki tarafından verildi.

Eşki: “Bugün attığımız adım küçük ama etkisi büyük”

ılış konuşmasında iklim krizinin artık günlük yaşamı doğrudan etkilediğini söyleyen Başkan Eşki, geri dönüşümün önemine dikkat çekti:

“Dışarıdan bakınca basit bir uygulama gibi durabilir ama dünya imkanlarının sonuna gelmiş durumda. Bu mevsimde montsuz gezemezdik, bugün anormal sıcaklıklar yaşıyoruz. Bu sadece hava değil; tarımdan gıdaya kadar her şeyi etkiliyor. Geri dönüşüm bir üretim biçimidir. Dönüştürdükçe daha az tüketime ihtiyaç duyarız. Evlerde karşımıza çıkan sorunlara çözüm olabilecek küçük ama etkisi büyük bir adımı birlikte atıyoruz.”

Eşki, projede emeği geçen çalışanlara ve işbirliği kurumlarına teşekkür ederek Bornova’nın sürdürülebilirlik vizyonunu güçlendirecek yeni çalışmaların yolda olduğunu söyledi.

Atık Bank ile döngüsel ekonomiye katkı

Bornova Belediyesi ile İzmir Çiğli Rotary Kulübü Derneği arasında imzalanan protokolle hayata geçirilen Atık Bank Projesi; geri dönüştürülebilir atıkların kaynağında toplanmasını, doğal kaynak kullanımının azaltılmasını, halkın sürece aktif katılımını ve döngüsel ekonominin güçlendirilmesini hedefliyor.

Rotary 2440. Bölge Guvernörü Adnan Sözeri, “Projenin gerçek sahibi çevre bilinciyle hareket eden vatandaşlardır” derken, Çiğli Rotary Kulübü Başkanı Mehmet Ali Yontan projenin Bornova adına “vizyoner bir adım” olduğunu ifade etti.

Gençler için çevre bilincini güçlendiren işbirliği

Belediye, gençlerin çevre projelerinde daha aktif rol alması için AIESEC İzmir Şubesi ile bir işbirliği protokolü de imzaladı. Protokolle gençlerin atık yönetimi, iklim uyum ve azaltım projeleri gibi pek çok alanda çalışmalara dahil olması hedefleniyor.

Bornova Belediyesi, çevre sorumluluğunu genç nesillerde davranışa dönüştürmeyi amaçlayan projeleri desteklemeyi sürdürecek.

Bitkisel atık yağların toplanmasında yeni dönem

Bornova Belediyesi ayrıca HBT Batı Geri Dönüşüm A.Ş. ile yaptığı protokolü yenileyerek bitkisel atık yağ toplama faaliyetlerini güçlendirdi.

Hanelerden, işletmelerden ve okullardan kaynaklanan bitkisel atık yağlar kaynağında ayrı toplanarak çevreye zarar vermeden geri dönüştürülüyor. Bu çalışma hem çevre sağlığını koruyor hem de geri kazanım ekonomisini destekliyor.