İzmir Büyükşehir Belediyesi, kent genelinde sürdürdüğü yol yapım ve yenileme çalışmalarına Buca’da bir yenisini daha ekledi. Yol Yapım Bakım ve Onarım Dairesi Başkanlığı ekipleri, Çamlıkule Mahallesi 220/21 Sokak’ta yaşayan vatandaşların sarsıntı şikâyetleri üzerine bölgede inceleme yaptı.
Altyapı kazıları zemini bozdu
Ekiplerin yaptığı incelemelerde, sokakta farklı kurumlar tarafından gerçekleştirilen altyapı kazıları nedeniyle yol zemininde ciddi bozulmalar oluştuğu belirlendi. Çok sayıda eğitim kurumunun da bulunduğu sokakta yaşanan sorun üzerine hızlı şekilde onarım çalışması başlatıldı.
Alt temel güçlendirildi, asfalt yenilendi
Yaklaşık 300 metrelik güzergâhta 25 santimetre derinliğe kadar kazı yapan ekipler, yolun alt temelini tamamen yeniledi. Güçlendirilen zeminin ardından asfalt serimi gerçekleştirildi. Çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte sokakta ağır tonajlı araçların neden olduğu sarsıntıların önüne geçildi.
Muhtardan teşekkür
Çamlıkule Mahallesi Muhtarı Ali Yıldırım, yaşanan sürece ilişkin yaptığı açıklamada, “Uzun süredir vatandaşlarımızdan şikâyet alıyorduk. Ağır araçlar geçtiğinde evlerde ciddi titreme oluyordu. Çocuklar rahat uyuyamıyor, insanlar tedirgin oluyordu. Sorunun çözülmesiyle birlikte mahalle sakinleri çok mutlu oldu. Başta Başkanımız Cemil Tugay olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi.
Deprem korkusu sona erdi
Bölgede yaşayan Batuhan Domurcukgül ise, “Ağır vasıtalar geçtiğinde deprem oluyormuş gibi sallanıyorduk. Son dönemde yaşanan depremler nedeniyle bu durum bizi daha da endişelendiriyordu. Çalışmalar tamamlandıktan sonra rahatladık. Güzel İzmir’imize güzel yollar yakışır” diye konuştu.
Mahalle sakinleri rahat nefes aldı
Sokak sakinlerinden Hamdi Kaval, “Araçlar geçtiğinde evlerimizde otururken korkuyorduk. Muhtarımızın desteğiyle dilekçelerimizi verdik. Yol en az 25 santimetre derinliğe inilerek güçlendirildi” ifadelerini kullandı.
Esnaf ve eğitimciler memnun
Bölge esnafı Rahşan Özdoğan, yol sorununun uzun süredir devam ettiğini belirterek, yapılan çalışmanın kendileri için büyük bir rahatlama olduğunu söyledi. Eğitim kurumu sahibi Barış Yıldız da, “Otobüsler ve ağır araçlar geçtiğinde veliler ve çocuklar adeta deprem hissi yaşıyordu. İzmir Büyükşehir Belediyesi sesimizi duydu ve sorunu çözdü” dedi.
“Sesimizi duydular”
Mahalle sakinlerinden Handan Çankaya ise, altyapı çalışmaları sonrası oluşan bozulmaların büyük tedirginlik yarattığını ifade ederek, “Evimize gelen misafirler deprem oluyor sanıyordu. Büyükşehir ekipleri gelip inceleme yaptı ve sorun çözüldü” şeklinde konuştu.





