Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Konak Belediyesi’nden Alzheimer ve Sağlıklı Yaş Alma Semineri: İleri yaşta kaliteli yaşam için farkındalık programı başladı

Konak Belediyesi Psikososyal Destek Merkezi, “Alzheimer, Demans ve Sağlıklı Yaş Alma” temalı seminer dizisiyle ileri yaştaki yurttaşlara destek oluyor. Başkan Nilüfer Çınarlı Mutlu, “Hiçbir komşumuz kendini yalnız hissetmeyecek; her yaşta yanlarındayız” dedi.

Konak Belediyesi Psikososyal Destek Merkezi, “Alzheimer, Demans ve Sağlıklı Yaş

Konak Belediyesi, yaş almış yurttaşların sağlıklı ve kaliteli bir yaşam sürmelerine katkı sağlamak amacıyla “Alzheimer, Demans ve Sağlıklı Yaş Alma” konulu seminer programı başlattı.

Sağlık İşleri Müdürlüğü tarafından organize edilen program, Ziya Zişan Aytulun Kardeşler İleri Yaş Sağlıklı Yaşam Merkezi üyelerinin katılımıyla gerçekleşiyor. Seminere belediyenin Psikososyal Destek Merkezi psikologları öncülük ediyor.

Beş hafta sürecek farkındalık dizisi

Katılımcıların büyük ilgi gösterdiği seminerin ilk oturumunda Alzheimer, Anksiyete, Depresyon, Ölüm Korkusu, Deliryum ve Uyku Bozuklukları gibi başlıklar ele alındı.

Program, beş hafta boyunca devam edecek. Eğitimlerde özellikle demans hastalarıyla ilgilenen yakınların dikkat etmesi gerekenler, yaşlılık dönemine özgü ruhsal değişimler ve sağlıklı yaş alma stratejileri üzerinde durulacak.

Amaç; katılımcılara farkındalık kazandırmak, psikolojik dayanıklılığı artırmak ve toplumda yaşlı sağlığı bilincini güçlendirmek.

Başkan Mutlu: “Konak’ta kimse yalnız değil”

Göreve geldikten sonraki ilk 100 gün içinde Psikososyal Destek Merkezi’ni hizmete açan Konak Belediye Başkanı Nilüfer Çınarlı Mutlu, merkezin kentin her yaştan sakinine dokunduğunu vurguladı.

Başkan Mutlu, “Konak’ta hiçbir komşumuz kendisini yalnız hissetmeyecek diyerek yola çıktık. Yenidoğandan ileri yaşa, herkesin yaşamına dokunan projeler üretiyoruz. Bu seminer programı da ileri yaştaki komşularımızın yaşam yolculuğunda yanlarında olduğumuzun bir göstergesi. Eşit, adil ve dayanışma temelli bir Konak için çalışmaya devam edeceğiz” dedi.