Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Konak’ta dikkat çeken buluşma: Kentlerin geleceği masaya yatırıldı

Konak Belediyesi ev sahipliğinde başlayan Bölge Bilimi Kongresi’nde 27 ilden 156 araştırmacı kentlerin geleceğini tartıştı.

Konak Belediyesi ev sahipliğinde başlayan Bölge Bilimi Kongresi’nde 27 ilden

Konak Belediyesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen 26. Ulusal Bölge Bilimi ve Bölge Planlama Kongresi başladı. Türkan Saylan Kültür Merkezi’nde yapılan kongrede, 27 farklı ilden gelen 156 araştırmacı; kentleşme, afet yönetimi, göç, sürdürülebilirlik ve yerel kalkınma başlıklarını masaya yatırdı.

21-23 Mayıs 2026 tarihleri arasında düzenlenen kongreye akademisyenler, mimarlar, şehir plancıları, öğrenciler ve kamu temsilcileri katıldı. Organizasyonun dikkat çeken yönü ise ilk kez bir yerel yönetim ev sahipliğinde gerçekleştirilmesi oldu.

Başkan Mutlu: “İzmir’in planlama süreci için önemli çıktılar sunacak”

Kongrenin açılışında konuşan Konak Belediye Başkanı Nilüfer Çınarlı Mutlu, üniversite-belediye iş birliğinin önemine dikkat çekti. Mutlu, özellikle kent planlaması konusunda kongreden çıkacak sonuçların İzmir için yol gösterici olacağını söyledi.

Başkan Mutlu, “Bir mimar belediye başkanı olarak bu kongrenin temasının hem Konak’ın hem İzmir’in önümüzdeki planlama sürecine çok değerli katkılar sunacağını düşünüyoruz” dedi.

“Dönüşümü sadece bina dönüşümü olarak görmüyoruz”

Konak’ın farklı sosyolojik yapıları aynı anda barındırdığına dikkat çeken Mutlu, belediyecilik anlayışlarının “adil kent ve eşit yurttaşlık” ekseninde şekillendiğini ifade etti.

Mutlu, “Dönüşümü sadece bina dönüşümü olarak görmeden; sosyal, ekonomik ve kültürel dönüşümü de hedefleyen çalışmalar yürütüyoruz” diye konuştu.

İlk kez yerel yönetim iş birliğiyle düzenlendi

Bölge Bilimi Türk Milli Komitesi Başkanı Prof. Dr. Tüzin Baycan da kongrenin bu yıl farklı bir özellik taşıdığına dikkat çekti. Baycan, organizasyonun ilk kez bir belediyeyle ortak gerçekleştirildiğini belirtti.

Baycan, “Yerel yönetimle iş birliği içinde böyle bir kongre düzenlemek bizim için çok özel. İzmir’den çok şey öğreneceğimizi düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.

İklim değişikliği ve sürdürülebilirlik öne çıktı

Kongre Başkanı Doç. Dr. Necmettin Çelik ise sunulan bildirilerde iklim değişikliği, çevresel sürdürülebilirlik ve ikiz dönüşüm başlıklarının öne çıktığını söyledi.

Çelik, 20 üniversiteden araştırmacıların katıldığı kongrenin bölgesel kalkınma ve yerel yönetim çalışmaları açısından önemli bir bilimsel platform oluşturduğunu ifade etti.