Menderes Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü, ilçede faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarına yönelik sıfır atık eğitimi düzenledi. Özdere Atatürk Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen eğitimde çevre bilinci ve sürdürülebilirlik vurgusu öne çıktı.
“Doğayı koru, Menderes’i yaşat” sloganıyla düzenlenen eğitim programında, sıfır atık uygulamalarına ilişkin temel bilgiler katılımcılarla paylaşıldı.
Sıfır atık politikaları ve projeler anlatıldı
Eğitim kapsamında; sıfır atık sisteminin işleyişi, atıkların kaynağında ayrıştırılmasının önemi, geri dönüşüm süreçleri ve bireysel sorumluluklar ele alındı. Ayrıca Menderes Belediyesi’nin sıfır atık politikası, iklim değişikliğiyle mücadele kapsamında hayata geçirilmesi planlanan projeler, hedefler ve sorumluluklar hakkında bilgilendirme yapıldı.
Başkan Çiçek: “Sorumluluk bilincini yaygınlaştırıyoruz”
Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Menderes Belediye Başkanı İlkay Çiçek, çevreyi korumanın yerel yönetimlerin temel görevlerinden biri olduğunu vurguladı. Başkan Çiçek,
“Doğayı koruma adına her zaman üzerimize düşen sorumluluğu yerine getiriyoruz. Kısa ve uzun vadeli hedeflerimiz doğrultusunda projeler üretiyoruz. Sorumluluk bilincini her yaştan ve her kesimden vatandaşımıza aşılamak için eğitimler ve etkinlikler düzenliyoruz. Bu eğitimlerimiz düzenli olarak devam edecek” dedi.
Daha temiz ve sürdürülebilir bir Menderes
Belediye yetkilileri, sivil toplum kuruluşlarıyla kurulan işbirliğinin çevre bilincinin yaygınlaşmasına katkı sağlayacağını belirterek, sıfır atık ve iklim dostu projelerin Menderes genelinde artırılarak sürdürüleceğini ifade etti.



