Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Eşrefpaşa Hastanesi’nde diyabetik ayak mucizesi: Ampütasyondan son anda kurtuldu

Diyabetik ayak enfeksiyonu nedeniyle ampütasyon önerilen 83 yaşındaki Mustafa Kafa, İzmir Büyükşehir Belediyesi Eşrefpaşa Hastanesi’nde 90 gün süren multidisipliner tedaviyle ayağı kurtarılarak sağlığına kavuştu.

Diyabetik ayak enfeksiyonu nedeniyle ampütasyon önerilen 83 yaşındaki Mustafa Kafa,

Diyabetik ayak enfeksiyonu şikâyetiyle İzmir Büyükşehir Belediyesi Eşrefpaşa Hastanesi’ne başvuran 83 yaşındaki Artvinli Mustafa Kafa, 90 gün süren yoğun tedavinin ardından sağlığına kavuştu. Daha önce başvurduğu hastanelerde ayağının kesilebileceği söylenen Kafa, Eşrefpaşa Hastanesi’nde uygulanan kapsamlı tedavi sayesinde ayağını kaybetmeden taburcu edildi.

Kesilmesi önerilen ayak kurtarıldı

Diyabet hastası Mustafa Kafa, hastalığına bağlı gelişen diyabetik ayak enfeksiyonu nedeniyle Artvin’de çeşitli sağlık kuruluşlarına başvurdu. Kendisine ampütasyon önerilmesine rağmen farklı bir tedavi umuduyla İzmir’e gelen Kafa, Eşrefpaşa Hastanesi’nde enfeksiyon, dahiliye, ortopedi ve plastik cerrahi birimlerinin ortak çalışmasıyla tedavi altına alındı. Yaklaşık 90 gün süren tedavi sürecinin ardından Kafa, sağlığına kavuşarak taburcu edildi.

“Bu ayağı kurtarırız dediler ve başardılar”

Tedavi sürecini anlatan Mustafa Kafa, “Ayağım perişan durumdaydı. Başka hastanelerde kesileceğini söylediler. Burada ise ‘bu ayağı kurtarırız’ dediler ve başardılar. Hepsine çok teşekkür ediyorum. Şu an iyiyim. Ayağıma çocuk bakar gibi bakmamı söylediler, biz de buna uyacağız” dedi. Kafa, kendisiyle ilgilenen hekim ve hemşirelere teşekkür ederek, Artvin’de fındık toplama sözü verdi.

“Asıl zor olan uzvu korumaktır”

Tedaviyi yürüten Eşrefpaşa Hastanesi Enfeksiyon Hastalıkları Uzmanı Dr. Altan Gökgöz, hastanın ayağında yoğun nekroz bulunduğunu belirterek, “Hastamız birçok merkeze başvurmuş ancak etkili bir yara bakımı alamamış. Dış merkezlerde ampütasyon olabileceği söylenmişti. Biz ise multidisipliner bir yaklaşımla tedaviyi sürdürdük ve hastamızın uyumu sayesinde başarılı sonuç aldık. Bazen uzvu kesmek kolay bir çözüm gibi görülüyor, oysa asıl zor ve doğru olan uzvu korumaktır. Yüzümüzü güldüren bir sonuç aldık” ifadelerini kullandı.

Başhekim Bayram’dan ziyaret

Eşrefpaşa Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. Başak Bayram da Mustafa Kafa’yı ziyaret ederek tedavi süreci hakkında bilgi aldı ve hastaya geçmiş olsun dileklerini iletti.