İzmir Büyükşehir Belediyesi, balkon bahçeciliği ve kentsel tarımı yaygınlaştırmak amacıyla İzmir Balkon ve Bahçe Bitkileri Festivali’nin ikincisini Kültürpark’ta düzenledi.
Açılış törenine İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Konak Belediye Başkanı Nilüfer Çınarlı Mutlu, üretici kooperatiflerinin temsilcileri ve çok sayıda yurttaş katıldı.
Festival, hem üretici kooperatiflerini destekleme hem de kent yaşamında doğa bilincini artırma hedefiyle düzenlendi. 9 Kasım’a kadar sürecek etkinlikte onlarca üretici stant açtı, ziyaretçiler rengarenk bitkilerle dolu alanlarda keyifli anlar yaşadı.
“Doğayla bağımızı güçlendirmeyi amaçlıyoruz”
Festivalin açılışında konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, kentin kalbi Kültürpark’ta doğa ve üretimin bir arada olmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi:
“Balkon bahçeciliğini bir yaşam kültürüne dönüştürmek istiyoruz. Doğayla bağımızı güçlendirmeyi amaçlıyoruz. Yaşam alanlarımız, üreticilerimizin emekleriyle çiçeklensin. Yerel üreticiyle tüketici böyle ortamlarda buluşsun, vatandaşlarımız da daha ekonomik koşullarda alışveriş yapsın.”
“Bu festival üreticinin emeğine duyulan saygıdır”
Festivale 35 yerel üreticinin katıldığını belirten Başkan Tugay, İzmir’in süs bitkileri üretiminde Türkiye’nin lideri olduğunu vurguladı:
“İzmir’de 1.270 hektarlık alanda 208 milyon adet dış mekan süs bitkisi üretiliyor. Bu, ülke üretiminin neredeyse üçte biri demek. Çiçekçilik bizim için bacasız sanayi. Üreticimiz zorluklara rağmen toprağını terk etmiyor, direniyor. İşte bu festival, onların emeğine duyulan saygıdır.”
Tugay, üreticilerin yaşadığı maliyet baskılarına rağmen üretime devam ettiğini hatırlatarak, “Üreticimizin yanında olmaya, onları güçlendirmeye devam edeceğiz” dedi.
“Balkonlarınızı ve hayatınızı çiçeklendirin”
Başkan Tugay, tüm İzmirlileri festivale davet ederek şunları söyledi:
“Gelin, balkonlarınızı ve aslında hayatınızı çiçeklendirin. Festivalimizi her yıl iki kez, bahar ve sonbaharda yapmaya devam edeceğiz. Çünkü İzmir’e çiçekler, ağaçlar ve çiçek gibi insanlar yakışır.”
“Büyükşehir sayesinde üretici olduk”
Bademli Fidancılık Tarımsal Kalkınma Kooperatifi Başkanı Hurşit Nallı, festivalin kırsaldaki üreticiyi kentliyle buluşturduğunu belirtti:
“Eskiden ithal ettiğimiz bitkileri artık İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin desteğiyle üretiyoruz. Bu, bizim için büyük bir gurur.”
Ziyaretçilere ücretsiz fide dağıtımı
Festivalin açılışında Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı standında ziyaretçilere ücretsiz kış sebzesi fideleri dağıtıldı. Etkinlik boyunca çeşitli atölyeler, sergiler ve konserler de yer alacak.
Festival, 9 Kasım’a kadar her gün 10.00–23.00 saatleri arasında Kültürpark’ta ziyaret edilebilecek.




