Karşıyaka Belediyesi’nin Kasım 2025’te hizmete açtığı Zübeyde Hanım Sosyal Tesisi, eğitimden sosyal dayanışmaya uzanan yapısıyla ilçenin önemli sosyal merkezlerinden biri haline geldi. Çok sayıda farklı hizmeti aynı çatı altında buluşturan tesis, kısa sürede her yaştan vatandaşın aktif olarak yararlandığı bir yaşam alanına dönüştü.
Dayanışma ve eğitim bir arada
Zübeyde Hanım Mahallesi’nde inşa edilen tesisin ilk katında, taziye evi olarak da kullanılan dayanışma merkezi ile tam donanımlı mutfağa sahip bir aşevi bulunuyor. Aynı zamanda Karşıyaka Belediyesi 3. Yaş Üniversitesi’ne ev sahipliği yapan tesiste, Ege Geriatri Derneği iş birliğiyle 60 yaş üzeri bireylere hafta içi her gün sağlık, tarih ve sosyal yaşam temalı dersler veriliyor.
Ücretsiz danışmanlık ve kurslar
Tesiste görevlendirilen psikolog tarafından vatandaşlara ücretsiz danışmanlık hizmeti sunulurken, resim ve örgü kursları da her yaştan kadının sosyal yaşama katılımını destekliyor. Düzenlenen etkinlikler, sağlıklı yaş almayı teşvik eden içerikleriyle dikkat çekiyor.
Kütüphaneler her yaştan okura açık
Tesisin üst katında yer alan Hasan Ali Yücel Kütüphanesi, yaklaşık 4 bin kitaplık koleksiyonuyla hizmet veriyor. Elçim Barkay Çocuk Kütüphanesi ise 6-12 yaş grubundaki çocukları 2 bin çocuk kitabıyla buluştururken; satranç, kutu oyunları ve yapboz gibi eğitici materyallerle öğrenmeyi destekliyor.
Anneler ve minikler için özel alan
Kütüphane katında ayrıca, 0-3 yaş çocuklar ve annelerine yönelik kitap ve oyuncakların bulunduğu özel bir bölüm yer alıyor. Aynı katta bulunan seminer salonunda ise ilkokul çağındaki öğrencilere ücretsiz etüt hizmeti sunuluyor.
Başkan Ünsal: “Sosyal bağları güçlendiren bir merkez”
Karşıyaka Belediye Başkanı Yıldız Ünsal, “Zübeyde Hanım Sosyal Tesisi’ni her yaştan vatandaşımız için sosyal ve kültürel paylaşım alanı olarak tasarladık. Farklı ihtiyaçların aynı mekânda karşılanması, toplumsal dayanışmayı ve sosyal bağları güçlendiriyor. Erişilebilir ve kapsayıcı anlayışla hayata geçirdiğimiz bu tesisi nitelikli hizmetlerle geliştirmeye devam edeceğiz” dedi.





